Måndag, morgontrött och dubbel besök

Månad morgon, inte min bästa stund i veckan.
Förstår inte varenda måndagmorgon är jag så otroligt trött, inte någon skillnad imorse.
När alarmet ringde sov båda barnen gott på varsin sida  av mig jag gav oss lite sovmorgon igen,
Vilken gjorde att vi tog bilen till dagis för och intekomma hysteriskt försent, men vadå? helt okey och vara  lat ibland  kan jag tycka och glada och nöjda barn är väl viktigast =)
 
Kom hem efterdagislämning med en super pigg Elsa  satt på golvet och lekte nöjt medans jag drack kaffe och åt frukost. såg Property ladder och myste med Elsa.
Sprang ned på nedervåningen och strata en maskin  tvätt och sen plocka jag ur och i diskmasinen. städade båda toaletterna, plockade ihop här hemma och städade igenom Liams rum, sen damsög jag och torkade golven så det va hyfsat frächt här hemma i alla fall. 
Sen kom Nette vid halv 12  vi drack kaffe skvallarde i massor och bara hade skön Emma och Nette tid.
Elsa sov under hela Nettes besök nästan och jag han ta bilen igen och hämta Liampå dagis medans Nette vänta här hemma och vaktade Elsa som sov. Hem Liam fikade lite och så tog Nette lite kort på våra så <3 innan hon for.
 
Liam och Elsa satt en stund på golvet och lekte innan nästa besökare kom.
Min kusin Sara och hennes barn Milliam och Ella kom hitt och min moster Sussane =)
Så dom vart här under em. Alla barnen var nöjd och vi vuxna med för den delen vi fikade och pratade på och som vanligt går tiden alldeles för fort när man har  trevligt! 
 
I dörren när dom for hem kom pappa Tony =) Han fick låna Elsa lite medans jag och Liam for snabbt till ica och handla det som fattades till middagen. Hem och laga mat köttfärs sås och pasta hjul hade Liam önskat sig idag så det vart det =) Sen efter middag badade Elsa och Liam var med och hjälpte till gav mig saker och kollade. 
Sen han det bara gå en liten stund så kom min pappa förbi och hämtade Liam.
Liam hade blivit lovad att fara ditt efter middagen och det var han överlycklig för.
Gick bara en stund så kom pappa och Liam förbi och hämta några saker för Liam han skulle minsan sova hos mormor och morfar inatt. 
 
Nu sitter jag vid datorn vid kökbordet dricker lite kaffe och bloggar /kollar runt och Elsa är med pappa Tony =)
Bjuder på några underbart fina bilder på mina <3  som Nette tog idag.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ostlundemma

Handlar om mitt liv som 2 barns mamma, Våran vardag med både barnprat, inredning,djur,blommor och allt annat mellan himmel och jord!

RSS 2.0