Min Resa

jag har ingen bra vecka med vikten där här veckan den känner jag på mig.
Antagligen kommer jag stå till eller med tur ha 0,5 kg vikt skillnad. Har "Dåliga" veckan och känner mig sväld och ur form helt, även fast jag varje dag försöker röra mig och hålla igång så vill jag helst lägga mig i soffan men en ruta choklad och se tv. Men det är bara att bita ihop.
Det värsta kan jag tycka är rädslan att misslyckas. att inte klara uppsatta mål. 
Jag är verkligen drottningen av att försöka banta genom åren. 
Jag kan nog inte räkna hur många gånger jag kommit igång. sagt till allt och alla att jag bantar och kännt mig så himla präktig för att sedan få skämas och misslyckas.
 
Det var inte såhär jag trodde jag skulle se ut året jag skulle fylla 25. Förnekelsen över hur man ser ut är stor och jag har länge gått ned skygglappar och vikten har smygit sig på i omgångar genom åren.
Rädslan över att en en gång visa att nä jag har ingen karaktär.Man känner sig så värdelös..
Som om man inte var lika mycket värd och det vet jag att jag är. jag vet att jag är underbar på mitt egna sätt men endå så kommer såna här känslor gärna när jag tänker runt vikten.
Och jag vill verkligen klara det denhär gången.. Värkligen på riktigt och jag har haft skygglapparna alldeles för länge. 
 
Men det är lättare att vara bekväm och ha skyggglappar än att ta språnget och sattsa.
När man sattsar lägger man även alla kort på bordet och misslyckas man så vet även alla det.
 
men jag ska verkligen fixa det.. '
jag ska se ut som jag själv drömmer om.
Men det är tungt vissa dagar och man önskade verkligen att det genom ett ögonblick var borta allt och inte som sanningen att det nog kommer ta minst ett halv år att få bort dom oönskade kilorna som släppat med mig allt för länge.
 
Och jag blir verkligen stolt över mig själv varenda gång jag släpar mig runt byn eller sitter påträningscykel och överlever..
Jag ska bara fixa det här och jag är säker på att det ska gå.
Jag har bara glömt bort lite vart mitt jävlar i namma har varit men det är påväg tillbaka och för varje dag så växer kännslan av att detta fixar jag!
 
Lite natt ord smög sig på såhär en lördagsnatt.
Nästa gång blir det nog ett mer positivt inlägg om vikten och inte en massa dravel men det är skönt och bara ventilera ut allt ibalnd.'
//Emma ( Som cyklade 5 km på träningscykeln och gjorde 15 sutupps och 10 armhävningar ikväll samt gick 2,5 km förut idag)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ostlundemma

Handlar om mitt liv som 2 barns mamma, Våran vardag med både barnprat, inredning,djur,blommor och allt annat mellan himmel och jord!

RSS 2.0