LCHF

Efter ett längre uppehåll startar jag skriva igen. 
Tanken är mest att skriva av mig under min tid jag äter LCHF och ja ha detta som en "dagbok" om mat m.m.
 
Jag är inne på min tredje vecka med LCHF kost och efter ca 1,5 vecka hade vågen gått ned på -3 kg.
Nu 1 vecka senare står den fortfarande still.. besvikelsen är stor men ja fortsätter äta rätt och hoppas den ger med sig snart.. Kan misstänka att varför det står helt still beror på att min "Dåliga veckan" började igår och jag känner mig skitsvälld..
Idag har jag ätit:
Frukost: 2 stekta ägg med några skivor tomat till.
Lunch: Ett kycklinglår.
Middag: Räksallad  som vi åt ute så fick peta bort dem grönsakerna man inte ska äta. men i övrigt var den supergod.
Kvällsfika: 1 kokt ägg.
samt ett par koppar kaffe =) 
Känns skillnad direkt en dag jag ätit lite fett att jag håller mig mindre mätt och att jag lätt blir sugen på kvällen.
 
Men jag mår så oerhört mycket bättre i kroppen sen jag började med denhär kosten och jag saknar inte kolhydraterna.
Men en oerhört rolig sak hände på stan för några dagar sedan. jag bestämde mig för och köpa ett par nya byxor. Förnedring i vanlig ordning alltså. Men jag kunde köpa en stl mindre en vad jag hade innan. så ja fick lätt och ledig på mig en 46 istället för en 48 och mina andra byxor har börjat sitta lösare en vad dom gjort innan så de händer saker. även fast det inte blivit mer en 3 kg på vågen :D Men det känndes så jäkla peppande. Tänk när jag kan ta fram mina gamla byxor.
 
Men måste komma på någon bra hemma träning men vet inte riktigt vad jag vill hålla på med...
Börja springa är det flera som förslagit men gud jag känner mig som en springande flodhäst som är höggravid.. så något som inte omgivningen ser skulle passa mig bra..
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ostlundemma

Handlar om mitt liv som 2 barns mamma, Våran vardag med både barnprat, inredning,djur,blommor och allt annat mellan himmel och jord!

RSS 2.0