Varför Därför

Mamma varför då? Varför. Varför Varför. Varfördå?
Liams absoluta favoritord. Det han använder i tid och otid för allt och inget.
Och oftast har man bara svar men ibland vill jag bara svara därför men vet att följdsvaret blir varför?
 
Gud det har varit påsk och det var inget första april skämt när jag ställde mig på vågen och jag  hade gått upp 0,5
kg. Hade inte gjort något om någon hoppas fram och skrikit april april jag har plussat på 10 kg extra på vågen.
Men nej det var den rena skära sanningen. Panik..
Resluterade i att jag fick en kickstart i att äta nyttig frukost och gå 1 varv runt byn i alla fall.
Dags och börja skärpa sig.Men visa saker är så svår och offra som den goda kvällsfika mackan m.m. 
 
Satt  mig på träningscykeln idag som står nere i gillerstugan menans Elsa sov. Fick sällskap av Liam som kom med uppmuntrande tillrop som Varför är du svettig mamma? Mamma varför cyklar du så sakta. Mamma varför måste du cykla. Mamma varför Får jag inte pröva cykla nu (precis lagomt till jag skulle ta den sista jobbiga halv km kvar innan jag var klar)  Och avslutningsvis Mamma varför måste du ducha?.
Det är rart med barn hehe.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ostlundemma

Handlar om mitt liv som 2 barns mamma, Våran vardag med både barnprat, inredning,djur,blommor och allt annat mellan himmel och jord!

RSS 2.0