Onsdag

God förmiddag måse  de räknas  som nu faktist.
Nyss inkommet från en stund ute på vår gård,ar  Sonen är nöjd och glad och framför allt varm och go.
Mamman hon har fördåliga regnkläder och stövlarna hos sina föräldrar så hon vart dyngsur både i skor och på kroppen och frös som attan. Typiskt. riktiga regnkläder skulle inte vara fel faktist.
 
Imorse vaknade jag av att vid 7 tiden komLiam in till vårat sovrum och kröp upp i sängen med mig och Elsa.
På med bollibompa =) Vi har en tv i sovrummet och den är hur mycket värd som helst. Liam vill gärna ligga från 30 min till 1 timme och se sina program och halvsova. Väldigt bekvämt och skönt tycker jag i alla fall.
Vi klev upp och ordnade frukost, Liam hade tydligen vaknat påväldigt fel sida för han stratade med att ifråga sätta allt.
Sa jag: vi ska äta ägg.
då fick jag som svar jag vill inte ha ägg. 
Då svara jag lunt att nehe men vi äter inte det då.
Då vart det gallskrik och jag ska ha ägg.
Hehe morgontålamodet vart prövat även idag men med frukost i magen vart Liam min superglada storkille igen.
Vi mata Elsa och lekte lite på golvet innan Elsa vart trött och vi klädde på oss för och gå ut en liten stund.
Tyvär är det inget bra väder idag heller :( Men för Liam skull klädde vi på oss och gick ut i regnet. Han både  gräva i sandlådan,gunga och ta reda på lite löv. 
 
Nu är jag och Liam inne, Elsa sover i vagnen på verandan. 
Jag njuter av en kopp kaffe och Liam fikar lite mellanmål och ser tv.
Snart ska jag sätta mig med lite skolarbete,kl 16.00 ska jag vara på komvux i bergsjö igen.
Har kommit in på en distanskurs somhålls kvällstid och på distans.Är bara på delfar men det passar mig bra som föräldraledig =)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

ostlundemma

Handlar om mitt liv som 2 barns mamma, Våran vardag med både barnprat, inredning,djur,blommor och allt annat mellan himmel och jord!

RSS 2.0