Liten uppdatering.

Jag lever, Bara väldigt väldigt mkt som händer runt omkring mig.
Därför det är lite tyst.
Om 2 veckor har vi dop för världens finaste Elsa <3 
Våra 2 katter Nisse och Cahrlie har lämnat oss, hastigt och lustigt <3 
Men vi har fått en ny liten familjemedlem Emla <3
Jag pluggar förfullt.
Familjelivet flyter på som vanligt.
Elsa har fått sina första tänder och börjat åla/krypa <3
Liam har blivit superduktig på att sjunga och hänga med i sagor <3
Och så har typ 1000 till saker hänt.
 
Bjuder på en bild på vår Emla.

Torsdag, plugg och städning

 
Idag är det Torsdag!
Det betyder i min vardag Dagis plugga och städ dag / Elsa tid!
 
Elsa är för det mesta en underbart snäll liten bebis, Som gärna sitta länge och pysslar på med sina leksaker. Sitter där man lämnar henne och väldigt road  tjej som helst av allt vill sitta och bara hon ser mamma,pappa eller storebror är nöjd och glad.
 
Jag gick för första gången på flera veckor till dagis. Hurra för mig liksom :D Haft så mycket ont i halsen med dom senaste veckorna så lite därför med.
Sen på vägen hem somnade Elsa så jag och Iris gick en extra sväng och ned på fotbolls plan så hon fick springa av sig lite.
Väl hemma kokade jag kaffe och satt mig och gick igenom mina olika uppgifter som ska vara klar innan 7 november och började söka lite på ett protjekt arbete som jag ska göra med en av mina kurskamrater. 
Längre en så han jag inte innan Elsa vaknade och bestämde att mamma hon skulle minsan inte få sitta vid någon dator. Så jag av upp och så tog vi fram Elsas favoritleksak Damsugaren.
Den har hon älskat sen hon var liten. som nyfödd om hon va missnöjd så startade man damsugaren och gick omkring och damsög med henne på armen. Nu vill hon gärna jaga den med  gåbilen. =)
Så vi damsög igenom övervåningingen (vilket verkligen behövdes) Vi städade Liams rum som såg ut som det varit krig där inne. Gick ut med alla täcken och överkast och hängde ut dom på vädring.
Plocka ur i diskmasinen samt städa av köket.
När jag var ute på verandan insåg jag att igår plocka ja äpplen som låg i en kasse och gör jag inget nu med dom så blir dom dålig. Så var bara in och skal och klyfta äpplen och göra lite äppelmos.
 
Sådär medans ja sprang omkring kom jag på att måste ringa bvc och boka vikt koll på lill bruden. 
Typiskt nog ringde hon upp direkt och fråga om vi ville komma kl 13.00. Och här hemma var hon då 11:58 typ. Aa klart måsta juh väga henne så bara och säga ja tack vi kommer.
 
Sista timmen ängnade jag åt och bära omkring på Elsa som va lite missnöjd, torka golven och toaletterna mata Elsa och plocka ihop det jag behövde för att hämta Liam. 
Insåg att ja aldrig skulle hinna gå så tog bilen igen. Fy skäms värdelös på att vara hurtig ibland.
 
Till bvc och vägde Stor tjejen 9020 kg vägde hon och var 64,5 lång 
Hehe man kan juh undra varför man är så stark i armarna när man bär omkring på 9 kg kärlek på dagarna ;) 
 
Ner till dagis och hämta storgrabben, han visade även hur man parkerade cyklarna dom lekte med. 
För att strycka över mitt jag är lat och tar bilen så for vi till bibloteket och lånade nya böcker, Glad Liam och mamma som hittade lite hon med.
Vidare till Ica för och handla mellanmål. Här någon stans börja jag känna mig konstig.
börja fundera på vad har ja ätit idag igentligen. Jo juh det 1 kopp kaffe och 1 te kaka. Konstigt att ja kände mig alldeles matt och konstig. Vi handlade det vi skulle och sen hem.
 
Nu väl hemma har vi hunnit med och fika och nu leker barnen på golvet och jag satt mig och skrev dehär fin fina inlägget.
 
Ha en bra fortsatt torsdag. Det ska då jag ha!
 

Lycklig =)

Är så oerhört lycklig!
Bara spritter i kroppen och lyckan bara pyser ut!
Så glad att jag har min familj och mina vänner!
Att jag äntligen kommit igång med skolan och även om det bara är en kurs i taget
en då gör något och kommer någon stans i mitt liv! 
Att jag kommit igång, klivit på den vägen jag velat gått så länge men liksom dragit mig lite ifrån.
Varit på skolanidag och fått en drös med olika inlämnings uppgifter men känner mig endå taggad:D 
 
Bara behövde skriva det ;)
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Vår Nisse <3

Nisse tjatade jag mig till kan man säga, jag seg tjatade till mig han. Jag bad och önskade.
Tony han var helt bestämd nepp vi ska inte ha någon katt Emma, Men alltså när man är vuxen får man väl göra som man vill eller hur?
Tillslut slog den kvinnliga listen till och jag hade fått Tony att säga, men gör som du vill då.
Det betyde att ja äntligen vi ska bli med katt! Jag hade följt tidiningsannser, blocket m.m och sett massa kattungar jag velat ha. Viste att dom enda färgerna jag inte skulle ha var i alla fall svart vitt eller randig. Samt att jag leta en lång hårig hona gärna blandad med norsk skogskatt.
När Tony väl sa okey var det snabba ryck som gälde han fick juh ej ångra sig.
Och gissa vad alla katter jag kollat på var  borta. Lite gråt färdig vart jag faktist ville juh bara ha min katt nu!
Men kom på att jag har juh inte kollat lokus i Ht om det fans någon.
Och där var han, Världens gulligaste sötaste kattunge randig och hane.
Men vad gjorde det när jag hade hitta min katt,bara vist direk att det där är min!
Ringde och vist var han kvar och leveransklar redan veckan där på.
Studsade ner till Tony och berättade den fantastiska nyheten att vi skulle bli en till familjemedlem.
Och vem kan inte älska vår så vackra katt så hans hjärta smälte det med.
Menar vem kan säga nej till en sånhär liten sötnos=)
 
Nisse i vintras här är han ca 10 månader
 
Idag är han hela familjens katt och världens snällaste, Han har aldrig klöst Liam eller Elsa 
och verkligen en i familjen!

Julen <3

Satt vid datorn förut idag och pluggade och lysna på musik från spotify,
Såg min låtlisa med julmusik. Bara vart tyungen att höra lite musik och drömma mig bort.
Älskar julen så oerhört mycket, inte på det sättet man gjorde som barn, Men har insett att mitt vuxna jag älskar julen. Att få julpysla mitt egna hem med julmusik i bakgrunden. " Känner mig lite som min mamma, det gör hon alltid" Dofterna av julen. Dricka glögg och bara mysa upp i soffan och lysna på julmusik och läsa en bra bok.
Gud jag längtar nästan ihjäl mig när jag tänker på att det snart är dags.
Har redan börjat planera hur jag ska julpysla och hur det ska se ut här hemma. 
Elsas första jul iår och nu är vi äntligen den helt kompleta familjen <3 
Liam han planerar och funderar redan på julafton och tomten och alla paket.
 
Har redan hunnit starta och köpa lite julklappar 1 till Elsa och 2 till Liam.
Och fler lär det bli.Så himla roligt nu när Liam kan berätta mer vad han önskar sig och peka ut i leksakstidningar vad han faktist vill ha. Har en liten hum lvad han önskar sig just nu i alla fall=)
Elsa hon kommer f lite mer praktiska saker iår men lite leksaker ska klart vara med 
 
Liam och jultomten "morfar"
 
Med Elsa i magen julen 2011 <3

Grattis älskling

Grattis världens bästaTony på din 24 års dag!
Idag fyller min livskamrat,bästavän och sambo år.
Tänk att när jag och Tony träffades var han och jag bara 18 år gamla.
Vi har hunnit fira flera födelsedagarn tillsammans redan och fler ska det bli <3
 
Himla surt att jag och Liam hade planerat att baka till Tonys dag.
Men dom planerna liksom gick åt skogen eftersom vi skulle baka i helgen och vi har liksom legat hela familjen sen helgen. Tony han sjukna in sista och vart dålig idag istället.
 
Men vi gjorde glass Tårta idag  i alla fall.
Passade bra till en familj med halsont <3
 
Älskar min Tony oerhört mycket och Grattis igen <3
 

Sjuk :/

Haft ett liten blogg uppehåll några dagar, Och det kan vi skylla på mr Förkylning som är här och hälsar på i vår familj :/ Blir så trött, Var inte vad jag hade varken tid med eller lust och bli sjuk.
 
Var till läkaren idag med Liam som hostar så himla mycket. Lill hjärtat mitt.
Dom lysnade på lungorna, kolla öron mun och tog snabb sänka och i det stora hela såg det bra ut och vi skulle bara fortsätta som vi  gjort innan. dvs ta det lugnt, dricka varma drycker eller kalla drycker vid halsont. skölja nästan med koksaltlösning och ta det lugnt.
Även jag hade en tid för och kolla halsen. Har fått vita fläkar på tonsillerna och misstänkte halsfluss har haft ont i halsen sedan lördag och kan knappt svälja :S Men var bara en ordentlig virus infektion i halsen och jag skulle försöka dricka te med honung äta glass eller ta halstabletter och hålla mig i stillhet. Dumma virus 

ostlundemma

Handlar om mitt liv som 2 barns mamma, Våran vardag med både barnprat, inredning,djur,blommor och allt annat mellan himmel och jord!

RSS 2.0